8 найцікавіших історичних серіалів року

Найкращі історичні серіали цього року.

Хто ще не дивився «Табу» з Томом Гарді в головній ролі? А ось серіальна біографія Альберта Ейнштейна або зовсім свіжий «Порох», який запустив на ВВС виконавець ролі бастарда Джона Сноу в найпопулярнішому серіалі сучасності, могли пройти повз вашу увагу. «Телекритика» відібрала для вас найкращі прем’єри історичних серіалів-2017, з рейтингами не нижче 7 балів із 10 на головному кіноманському порталі IMDb. Тож тепер вам є що подивитися на вихідні!
«Табу» (Taboo)

Виробництво: Велика Британія

Прем’єра: 7 січня

У ролях: Том Гарді, Уна Чаплін, Джонатан Прайс, Франка Потенте

Один із головних серіалів року, який ще побореться за місце в рейтингу найкращих за 2017 рік – історія британського авантюриста, вихованого канадськими індіанцями, який вплутується в протистояння з Британською Ост-Індської компанією за право успадковувати землю в Новому світі.

Історію безжального і сильного духом Джеймса Ділейні придумав Том Гарді («Дюнкерк»), який і зіграв цю роль, причім блискуче. Сценарій написали батько актора, Чіпс Гарді, і творець «Гострих козирків» Стівен Найт. (Мабуть, тому третій сезон епопеї про кримінальну сімейку Шелбі вийшов настільки слабким – усі творчі сили Найта пішли на створення «Табу».) Продюсером виступив сам сер Ріддлі Скотт, а до постановки залучили двох датських режисерів-важковаговиків, що зняли такі помітні серіали, як «Таємниця Сільверхейда» і «Вбивство»: якщо це не команда мрії, то що ж?

Може здатися, що декорації, костюми, похмура атмосфера і безліч натуралістичних і дуже докладних деталей побуту першої половини XIX століття тяжіють над сюжетом, а сам серіал перенасичений жорстокістю. Та навряд чи звичаї того часу вирізнялися особливим гуманізмом, а дивний стилістичний кросовер – неовестерна і фільму-нуар, не вдався б без готичної атмосфери старого Лондона.

«Куртизанки» (Harlots)

Виробництво: Велика Британія

Прем’єра: 27 березня

У ролях: Саманта Мортон, Леслі Менвілл, Джессіка Браун Фіндлі, Алекса Дейвіс, Ричард МакКейб, Джордан А. Неш

Історія протистояння двох власниць борделів у Лондоні XVIII століття, при королі Георгу. Згідно з сюжетом, ми маємо співчувати Маргарет Веллс, роль якої грає велика Саманта Мортон («Солодкий і бридкий»). По-перше, не вона першою почала, а тільки обороняється. По-друге, крім нелегкої боротьби за місце під сонцем на ринку сексуальних послуг їй доводиться ще й жертвувати власними дочками – тобто продавати їх як повій, але дорожче. Причому ця історія – майже документальна: творці серіалу запевняють, що у всіх персонажів є реальні історичні прототипи.

Цікаво, що «Куртизанки» – виключно жіночий проект: продюсери Дебра Хейворд і Елісон Овен запрошували працювати виключно жінок-режисерів і жінок-сценаристів. (Чина Му-Ен ставила такі серіали, як «Тринадцять» і «Люди», а Мойра Буффіні написала сценарій «Джейн Ейр» для версії 2011 року.) І це відчувається: серед усіх серіалів, що містять відверті сцени, в «Куртизанках» сцени статевих актів виглядають, м’яко кажучи, найбільш несмачними.

Прем’єра другого сезону запланована на наступний рік.

«Наприкінці шляху» (El final del camino)

Виробництво:Іспанія

Прем’єра: 11 січня

У ролях: Антоніо Веласкес, Хав’єр Рей, Ісмаель Мартінес, Бегонья Маестре, Гільєрмо Баррієнтос

«Наприкінці шляху» – ідеальний серіал для тих глядачів (швидше, глядачок), які віддають перевагу костюмованим мелодрамам на історичну тематику. Тут дуже вегетаріанські сцени насильства, що на сьогодні здається одкровенням – навіть крові в кадрі майже немає. Зате всі відверті сцени гранично естетські, як з еротичних фільмів вісімдесятих років. Загалом, якщо ви втомилися від натуралізму «Пороха» і «Табу», вам сюди: незважаючи на те, що на вулиці XI століття, зуби у героїв виблискують білизною, обличчя чисто вмиті, а одяг – випраний і навіть випрасуваний.

Сюжет розгортається навколо будівництва собору Св. Якова в Сантьяго-де-Компостела і розповідає про долю трьох братів: молодшого викрали сарацини ще в дитинстві, старший став відважним воїном, хоч і страждає від почуття провини через молодшого, а третій, власне, і зводить собор Св. Якова. Ну і, звичайно ж, повний набір складових історичної мелодрами: палацові інтриги, пристрасне кохання, підлі вбивства, низькі зради і справедливі відплати. Наразі знято вісім 70-хвилинних епізодів першого сезону, другий – поки що під питанням.

«Син» (The Son)

Виробництво: США

Прем’єра: 7 квітня

У ролях: Пірс Броснан, Джейкоб Лофленд, Карлос Бардем

Екранізація бестселера Філіпа Маєра, номінованого на Пулітцерівську премію, – масштабна сімейна сага в стилі вестерн, яка розгортається на тлі історії Техасу і охоплює період у півтора століття.

У центрі історії – родина Маккалох. Спершу ми простежуємо шлях глави сімейства Ілая Маккалоха до багатства: Ілай, який втратив у дитинстві сім’ю і виріс серед команчів, згодом стає заможним нафтовиком, людиною цинічною і жорстокою, який йде до особистого успіху і процвітання сім’ї по головах. Династію продовжує молодша дочка Джині, яка повторить шлях Майкла Корлеоне, перетворившись на залізного і безжального керівника сімейної компанії. Зрозуміло, члени сім’ї водночас приховують чимало скелетів у шафі.

Епічний розмах, безліч переплетених сюжетних ліній, ретельна реконструкція побуту техасців і непогані акторські роботи, навіть одного з найгірших виконавців агента 007 Пірса Броснана в ролі жорстокого патріарха сім’ї Маккалох (як не дивно, зовсім дерев’яний Бронсон опинився тут на своєму місці) роблять серіал досить захопливим видовищем. Настільки, що ще до завершення першого сезону керівництво каналу AMC оголосило про те, що «Сина» буде продовжено на другий.

«Останній магнат» (The Last Tycoon)

Виробництво: США

Прем’єра: 29 липня

У ролях: Метт Бомер, Лілі Коллінз, Келсі Граммер

Цікаво порівняти нову екранізацію «Останнього магната» з класичним фільмом 1976 року з сузір’ям першокласних акторів у кадрі: від Роберта Де Ніро і Джека Ніколсона, які представлення не потребують, до Жанни Моро («Жюль і Джим») і Роберта Мітчума («Мрець»). Повнометражний фільм, який безжально рознесли критиками в рік виходу на екрани, порівняно з серіалом від Amazon виглядає набагато стриманішим, що легко пояснюється епохою: Новий Голівуд критично ставився до студійної системи тридцятих. Тепер інша справа – у новій екранізації «фабрика мрій» постає у всій своїй ностальгійній пишноті і помпезній величі, а гламурний блиск кожного кадру просто засліплює. Шанувальникам тонкої прози Фітцджеральда тут робити нічого, а ось для цінителів романтичних і багато костюмованих екранізацій з життя старих добрих часів серіал стане справжнім святом. Незважаючи на високі рейтинги, на другий сезон його не продовжили.

«Геній» (Genius)

Виробництво: США

Прем’єра: 25 квітня

У ролях: Джеффрі Раш, Джонні Флінн, Саманта Коллі, Майкл Макелхаттон, Емілі Вотсон

Перша ластівка антології «Генії», яку запустив цього року освітній канал National Geographic, який нарешті також долучився до серіальних перегонів. Перший сезон простежує протягом десяти епізодів життя видатного фізика XX століття Альберта Ейнштейна – від юнацтва і до самої смерті в 1955 році: як йому доводилося обирати між науковою кар’єрою і сімейним життям, чого Ейнштейну вартувала світова популярність, про його боротьбу з комунізмом, антисемітизмом і відсталістю наукового співтовариства свого часу і багато іншого.

Пілотний епізод поставив Рон Ховард, який з’їв собаку на біографічних стрічках («Фрост проти Ніксона»). Виконавцеві головної ролі Джеффрі Рашу також не вперше зображати історичних особистостей: у його активі – письменник де Сад, актор Пітер Селлерс і багато інших реальних персонажів. Гідну пару австралійському акторові склала Емілі Вотсон («Розсікаючи хвилі»), яка грає його багатостраждальну дружину Ельзу. Цікаво: ось вже вдруге після «Життя і смерть Пітера Селлерса» Раш і Вотсон грають подружню пару.

Однозначно, нарівні з «Табу», «Порохом» і «Вона ж Грейс» – один із найкращих серіалів у нашому списку.

«Порох» (Gunpowder)

Виробництво: Велика Британія

Прем’єра: 21 жовтня

У ролях: Кіт Харінгтон, Пітер Муллан, Марк Гітіс, Лів Тайлер, Том Каллен, Роберт Еммс

Слідом за Робертом Паттісоном і Деніелом Редкліффом тепер і Кіту Харінгтону ( «Гра престолів») настав час доводити, що він не просто красивий хлопчик із популярного серіалу, а великий актор з не меншими амбіціями. Такою серйозною заявкою став міні-серіал в трьох епізодах (фактично, тригодинний фільм) «Порох», який Харінгтон написав і спродюсував разом зі сценаристом «Джонні Д» Майкла Манна Ронаном Беннетом. І, звичайно ж, виконав у «Пороху» головну роль – Роберта Кейтсбі, організатора знаменитої Порохової змови, якій ми зобов’язані маскою Гая Фокса.

На аристократові Харінгтоні, який є далеким нащадком Карла II і великого поета Кристофера Марло (на честь якого і назвали актора), роль Кейтсбі сидить як треба – хоча знаменитий заколотник у його виконанні нагадує швидше романтика, ніж релігійного фанатика. Загалом, «Порох» зроблено в добротному стилі історичних постановок ВВС: правдоподібний, кривавий, драматичний і з чудовими акторськими роботами, зокрема Пітера Маллана (наркоторговець із «Трейнспоттинга» тут вельми переконливий в ролі священика), Марка Гіттіса, з яким Харрінгтон знімався раніше в «Грі престолів», і майже невпізнанною Лів Тайлер Ц Арвен із епопеї «Володар перснів».

Якщо вам припав до душі «Порох» і ви хочете заглибитися в подробиці Порохової змови, спробуйте міні-серіал 2004 року «Змова проти корони», де Кейтсбі зіграв Річард Койл (британський римейк «Пушер»), монарха – чудовий Роберт Карлайл (і знову «Трейнспоттинг»), а Гая Фокса – Майкл Фассбендер («Прометей»), який на той час ще не встиг набриднути.

«Вона ж Грейс» (Alias Grace)

Виробництво: Канада

Прем’єра: 3 листопада

У ролях: Сара Гейдон, Анна Пекуїн, Пол Гройс, Девід Кронненберг

Ще одна сериальная екранізація канадської письменниці Маргарет Етвуд – «Розповідь служниці», поставлена за її романом, стала одним із найкращих серіалів року. Цього разу історія переносить нас не в майбутнє, а в минуле, але магістральна тема усе та сама: як непросто вижити жінці в світі, яким правлять чоловіки.

В основу сюжету «Вона ж Грейс» покладено реальний випадок вбивства багатого канадського фермера, скоєного служницею. Однак Маргарет Етвуд перетворює розслідування загалом звичайного злочину на захоплюючий психологічний детектив, де сищиком стає лікар-психіатр, а сама чи то злочинниця, чи жертва Грейс – дещо не тим, ким здається.

Цей міні-серіал став помітною подією ще на стадії пілота (наразі у відкритому доступі можна знайти всі шість епізодів). Тут є і міцна постановка актриси Сари Поллі, яка продовжує робити впевнену кар’єру режисера («Любить-не любить»), і ретельно відтворена атмосфера середини XIX століття, нехай і не без анахронізмів заради захопливості сюжету, і чудова акторська робота Сари Гейдон – напевно ви пам’ятаєте її за торішнім серіалом «11.22.63». Мабуть, це одна з найкращих ролей Сари Гейдон на сьогодні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *