Книжковий Арсенал: 5 книг, які варті уваги

Цей міжнародний фестиваль – одна з найголовніших подій у видавничому та літературному світі, на яку зазвичай збирається чимало читачів.

То що ж цікавого у цьому році запропонує «Книжковий Арсенал?» На які нові видання слід обов’язково звернути увагу? Які книжки варто придбати, щоб не пошкодувати, ані грошей, ані часу на читання?

 

 

Ден Браун. Джерело. – Х.: Клуб Сімейного Дозвілля, 2018

 

Як завжди містичний, гостросюжетний і незвичайний роман від автора «Кода да Вінчі» – це те, що ми довго чекали, маючи тепер змогу придбати на «Книжковому Арсеналі». Міжнародний бестселер, найбільш знакова книжка цього року – насправді історія про сорокарічного мільярдера, який нагадує Ілона Маска, оскільки повсюдно впроваджує високі технології, виголошує сміливі футурологічні прогнози і збирається здійснити небачений прорив у науці. Тож гряде подія – промова винахідника, після якої все у світі має змінитися, і на яку оратор запрошує видатних гостей, одного з яких на початку оповіді зустрічає на вокзалі грізний єпископ, друг і радник короля. Саме це й закручує сюжет роману – небезпека для церкви відповіді на основні питання людського життя, які вирішаться в ході промови геніальний герой-винахідник. Чи варто казати, що без втручання штучного інтелекту, протесту фанатиків усього світу та ритуальних вбивств цей довгоочікуваний роман не обійдеться? Весь світ, здавалося, зосередив свою увагу на експерименті, який збирається поставити науковець, але його, світу, кримінальна складова, як завжди, суперечить будь-якій, не лише науковій логіці.

 

 

Гіларі Мантел. Вулфголл. – Х.: Фабула, 2018

 

 

Попри всі історичні правди, в цьому романі чи не вперше зауважено те, що завжди залишається за лаштунками героїчного дійства. Так, у ньому цілком реалістично показано період у житті людини, що увійшла до історії як хитрий політик, мужній полководець, вірний підданий короля. Але від самого початку йому завжди допомагала жінка – його сестра, тож історія недарма починається зі сцени, в якій майбутню «історичну постать», а саме – Томаса Кромвеля, видатного англійського діяча ХVІ століття, що витягнув країну з мороку громадянської війни, в якому вона опинилася – мало не вбиває рідний батько. І це все те з «великого», що бачила героїчна жінка! В якої, знов-таки, ховається від батька юний Кромвель, і вже звідти тікає з дому. Таким чином, стає зрозуміло, чому причиною вірності ідеалам Батьківщини у головного героя роману стають не моральні чесноти (підкуп, лестощі – ось ті «дипломатичні» важелі, які використовує Кромвель), а психологічна травма дитинства. Батько-деспот, який, повторимо, бив і знущався з дитини, несподівано виявився тією людиною, що сприяла її подальшому становленню, яке почалося із втечі з дому. «Невже десь на світі є люди, що не б’ють своїх дітей? – замислюється юний Кромвель. – Йому вперше легшає на душі; він думає: є інші місця, кращі». Хоч насправді це чудовий історичний роман, і здивувань у ньому не менше, ніж синців на тілі майбутнього політичного генія, отриманих замолоду.

 

 

Ірен Роздобудько. Прилетіла ластівочка. – К.: Нора-друк, 2018

 

За сюжетом цього детективного роману, вже в наш час в американському будинку для старих вмирає пацієнт на ім’я Леонтович, який називав себе братом відомого українського композитора, але на сповіді спливають зовсім інші факти. Адже таємниця злочину, який стався в 1921 році, коли «офіційно» при загадкових обставинах від рук «петлюрівського» вбивці загинув композитор Леонтович, автор «Щедрика», зберігалася в радянських архівах понад 80 років. Хто насправді вбив українського генія? Роман відкриває завісу над цією загадковою історією, яка, як виявилося, має «більшовицький» слід. При цьому вбивцю так і не знайшли, і років йому зараз повинно бути не так вже й багато… «- Це ж справжній детектив! Якби я вів розслідування, то звернув би увагу на всі ці факти! Але мама має рацію – більше на те, що постріл пролунав на світанку! Тобто… Тобто, вони провели в одній кімнаті цілу ніч. Кат і жертва? Тобто, вони говорили? Про що?!»

 

 

Олесь Ульяненко. Софія. – Х.: Фоліо, 2018

 

Старі, як світ, сюжети у викладі цього автора – і церковною анафемою покараного, і в порнографії звинуваченого, і, нарешті, убитого «за нез’ясованих обставин» – щоразу виглядають трагічно привабливими. І все через те, що Ульяненко, немов Буковскі, пише «з життя», тобто, не вигадує, а розповідає все, як є, як було, і як буде. Хоча, на перший погляд, кримінальний світ в його текстах мало чим відрізняється від того, що ми бачимо в житті і по телевізору. Але зрозуміти його героїв та їх дії – так, щоб читач не тільки отримав задоволення від чергової «чорнухи» з «полуничкою», а перейнявся гірким пафосом автора – це було під силу тільки Ульяненку. Ось і на цей раз його новий роман, останній з кримінального циклу, заснований на реальних подіях, хоча, дійсність в ньому «деформована» особистими рефлексіями героя, і в цьому теж суть магії цієї прози.

 

 

Арі Турунен. Забуті історії міст: як багатство та культурний розвиток здобуваються толерантністю. – К: Ніка-Центр; Л.: Видавництво Анетти Антоненко, 2018

 

Це розкішно ілюстроване видання – не просто подорож до світових столиць культурна, а докладна розповідь про їх особливості, які полягають не лише в туристичних принадах. Книжка відомого фінського соціолога та письменника, – це насамперед захоплююча екскурсія сторінками історії дев’яти великих міст світу, починаючи від VII ст. до н.е. і закінчуючи сучасною добою. Мілет і Александрія, Паталіпутра, Багдад і Ханчжоу, Флоренція, Ісфахан, Амстердам і Сан-Франциско – усіх їх, як розповідає автор, єднало одне: толерантність і відкритість до сприйняття іншого, що уможливили заможне життя та культурний поступ. Вільна думка, взаєморозуміння між етносами і державами – ось те, про що мають нагадувати історії цих величних міст. Що ж до творчого потенціалу, до кожне з міст має свій неповторний стиль, детально представлений в ілюстраціях до книги. Сцени з життя на острові Лесбос, портрети видатних осіб – від Архимеда до Клеопатри і Шехерезади – перські мініатюри і середньовічний живопис, аж до сучасних афіш концерту в Сан-Франциско, на яких «у повній гармонії об’єдналися реклама індійської філософії, біт-поезії та рок-музики» – логічне доповнення до розповіді про толерантність світових культур.

Автор:

Ігор Бондар-Терещенко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *