10 порад для легкого прибирання

Що може бути менш приємним, ніж щотижневе прибирання квартири? Хіба що похід до зубного … А як шкода витрачати час на чистку сантехніки!


Як же найлегше утримувати свій будинок в чистоті?

1. Робіть все вчасно

Найголовніше правило для швидкого прибирання (як і для будь-якої зі сфер нашого життя!) – всьому своє місце і час. Привчіть себе не залишати, а відразу прибирати на місце після використання предмети, побутову техніку та речі. Після прасування – приберіть праску (так ви точно будете впевнені, що вимкнули її з розетки), після сушки волосся – зберіть і складіть в ящик фен. Декоративна косметика нехай лежить в косметичці, а не заважає на туалетному столику. А одяг відразу складайте в шафу або в кошик з брудною білизною, а не на спинку стільця. Пам’ятайте, що навіть одна хвилина вільного часу вже допоможе вам зберігати будинок в чистоті. Наприклад, за цей час можна встигнути розібрати і викинути непотрібну пошту і газети, позбавити від пилу листя кімнатних рослин або протерти дзеркало у ванній. П’ятнадцяти хвилин вам буде досить, щоб повністю очистити духовку! Не відкладайте завдання, а вирішуйте їх у міру їх надходження, інакше в кінці тижня виявиться, що перед вами просто нездійсненне маса справ, на яку доведеться витратити всі вихідні.


2. Прибирайте за графіком

Щось у вашому будинку вимагає щотижневого контролю, а щось можна «приводити до тями» рідше. Постільну білизну ми перемо щотижня, а ось перебираємо речі в шафі – не частіше одного разу на місяць. Чому б не скласти план прибирання на місяць? Запишіть все, що вимагає вашої участі, перерахуйте всі області і квадрати квартирі в вашому списку для прибирання. Так ви відразу можете оцінити обсяг домашніх робіт, виділивши на кожен день якесь невелике завдання. Замість того, щоб один раз в тиждень намагатися очистити все і відразу, краще кожен день виконувати по одному завданню зі свого списку з прибирання квартири. Інакше є ймовірність, що після «марш-кидка чистоти» ви впадете без сил, а день буде здаватися прожитим даремно.

3. Мийте брудний посуд відразу

Найчастіше вранці у нас немає часу помити посуд після сніданку. А іноді – просто лінь. Наполегливо радимо вам не заводити таку погану звичку, як відкладання справ на потім. Миття посуду це теж стосується. Привчіть себе мити посуд відразу після використання і уникати гори каструль і тарілок в раковині. По-перше, дієтологи рекомендують після прийому їжі пройтися або постояти – нехай навіть біля раковини. По-друге, на все свій час, і це дисциплінує. Зрештою, купа брудного посуду виглядає вкрай неестетично і призводить до появи неприємного запаху.

4. Приберіть з підлоги зайве

Мінімум речей на підлозі – швидке прибирання. Коли ви пилососите або миєте підлогу, ви зосереджені на одну дію. Перешкоди на вашому шляху – журнали, книги, бокси для зберігання, тапочки, килимок для йоги – відволікають вас, і ви витрачаєте час на відсунення і згортання. Спробуйте максимально очистити простір підлоги перед прибиранням: підніміть стільці або табуретки на стіл, вимкніть подовжувачі і скрутіть дроти, щоб вони вам не заважали. Окиньте квартиру поглядом, подивіться, що ще може стати на шляху вашій швабрі, і тимчасово приберіть це. Ви відразу помітите, як це прискорить процес.

5. Використовуйте бокси і ємності для зберігання

Можливо, колись ви пишалися своєю колекцією статуеток на полиці в центрі вітальні. Але з роками ви втратили до статуеток інтерес, а часу на необхідний догляд і протирання – просто шкода. Використовуйте простий метод трьох коробок і трохи сили волі, щоб упорядкувати особисті речі і навчитися позбуватися від непотрібного. При черговому розборі шаф витягніть всі речі і почніть розкладати по коробках.

Перша коробка – відро для сміття. Викидайте все, що не можна полагодити чи продати, соромно пожертвувати, і те, що ви вже не будете використовувати. Головне – негайно викинути, поки мозок не почав «жаліти».

Коробку номер два назвемо «Віддати / продати». Це ваш шанс бути щедрою або терплячою (поки будете продавати це на просторах інтернету). Подумайте про те, що хтось буде з радістю використовувати предмет, який ви вже півроку ховаєте в шафі. Чи варто говорити про одяг, який вже вам не подобається?

Коробка під номером три – «Зберігання». Тут ви помістіть предмети, з якими поки не можете розлучитися, але і не потребуєте їх на регулярній основі. Такі речі можна групувати за категоріями і схожі зберігати разом. Уявіть, що ви забули про книгу, поки не вирішили розібрати книжкову полицю. Проте ви живете на знімній квартирі, особисту бібліотеку з рідкісних видань збирати ще не почали, а в місті повно пунктів обміну літературою. І все ж – цю книгу вам подарувала близька людина. Можна помістити її саме в цю коробку.

Пам’ятайте, предмети – не еквівалентні спогадам про людину. Подумайте, чи потрібна вам річ, щоб підтримувати емоційну прихильність? Дорогі серцю предмети завжди можна сфотографувати перед тим, як прибрати в далеку коробку.

6. Одягніть гумові рукавички

А ще старий одяг, який буде не шкода викинути, якщо його роз’їсть оцтом. Гумові рукавички дійсно вселяють впевненість при генеральному прибиранні санвузла та кухні. Головне, ваші руки захищені від впливу води і чистячих засобів, нехай навіть ви самі їх зробили, а ваші думки – від зневаги прибиранням в важкодоступних місцях. Це допоможе не розтягувати «задоволення», адже в таких рукавичках досить складно буде відволіктися на соціальні мережі в смартфоні.

7. Спробуйте зосередитися


На роздумах про те, як пройшов робочий тиждень, на планах на найближчі півроку, на списку книг, який ви склали. Розслабтеся і отримуйте задоволення від думок, що приходять вам в голову, поки ви відтираєте ванну. Насолоджуйтеся самотою, пофілософствуйте.

8. Увімкніть музику

Музика надихає на будь-які подвиги і допомагає сконцентруватися. Складіть свій власний плейлист для прибирання. Що це буде: спокійне музичний супровід для роздумів або запальні ритми для підтримки тонусу – вирішувати вам. Або замість музики слухайте аудіокнигу. Тоді ви будете відчувати, що одночасно виконуєте дві справи. А час, витрачений на прибирання, вам не здасться змарнованим.

9. Збирайте «дрібниці» перед прибиранням


Як ви вже зрозуміли, ми дуже любимо коробочки. І ось ще одне «чому?». Перед прибиранням зберіть весь дріб’язок, що лежить на полицях, комодах, столах, в одну коробку. Так вам нічого не буде заважати при чищенні поверхонь і для швидкого протирання пилу. У таку коробку напевно потраплять гребінець, ключі, статуетки, гудзики, крем для рук, які після ви розставите по місцях.

10. Використовуйте сучасні гаджети для прибирання

Щорічно на полиці магазинів потрапляє тонна нових засобів для чищення та гаджетів. Нові види швабр (в тому числі парові) функціональні, доступні, прості у використанні, екологічні і економлять багато часу. Олівці-засоби для виведення плям і мініатюрний USB-пилосос – просто порятунок. Прихильницям ретельного і стерильного прибирання рекомендуємо звернути увагу на пароочисник, яким можна привести в порядок і сантехніку, і духову шафу. А робот-пилосос – ідеальний гаджет, щоб підтримувати чистоту підлоги між щотижневим миттям.

Сподіваємося, наші поради для швидкого прибирання здалися вам цікавими і вам вже захотілося застосувати їх на практиці. Наступного разу спробуйте почати прибирання з менш улюбленої і важкої справи, тоді всі інші завдання порадують вас своєю простотою. І не чистіть щось тільки тому, що це заплановано в вашому графіку. Якщо холодильник з минулого тижня до сих пір бездоганно виглядає, то навіщо про нього турбуватися? Краще зайнятися тим, що дійсно треба почистити.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *