Як не відбити у дитини бажання читати

Як долучити дитину до читання та як підтримувати інтерес до читання і надалі?

У чому ж різниця між цими процесами?

 

Розібратись у цих питаннях ми спробуємо разом.

У вік інтернету та гаджетів книгам стає важко «змагатися» за увагу дітей з іграми та мультфільмами. Але користь від читання важко переоцінити. Найголовніше – розвиток особистості та мислення. Літературні приклади нерідко стають прикладом для дитини: що є добре, а що є погано. Також варто відзначити грамотність. Вміння формулювати свою думку та висловлювати її є дуже важливим. Тобто, навчаючи дитину читати, ми відкриваємо для неї ще одне джерело інформації. Розвиваючи навички читання, ми пояснюємо як цим джерелом користуватися.

Є декілька простих порад, які допоможуть у процесі навчання читанню. Образи повинні бути зрозумілі дитині, які вона може бачити навколо себе. Сам процес повинен стати великою грою, у якій кожна вивчена буква може бути окремим квестом. Дитину треба замотивувати. А краща мотивація – це інтерес. Гарним вибором будуть книги серії ТМ “АРТ”(видавництво “Ранок”), які допомагають дитині навчитися читати, починаючи від звуків і букв і закінчуючи – короткими текстами. Усе це доповнюється знайомими образами та ігровими моментами у текстах (серія книжок “Читання до школи” – “Звуки та букви”, “Склади та слова”, “Слова та речення”, “Речення та тексти”).


Ось дитина навчилася читати, але як підтримати цю експансію? Варто читати разом з книголюбом-початківцем. Важливо, щоб теми та герої перегукувались з читачем. Описово запропонуйте дитині вибрати історію. Нехай дитина вибирає за своїми інтересами. Пропонуйте книги з простими картинками, які не будуть відволікати дитину, але заохочуватимуть до читання. Досить цікавою є рівнева система, де кожна книга адаптована під певні рівні читацького вміння. Це стосується мовних особливостей (діалектизми, синтаксис), літературних тощо. Увагу дітей можуть привернути як художні твори, так і пізнавальні книжки. Яскравим прикладом є книжки серії “Читальня”(видавництво “Ранок”), яка розділена на три рівні складності тексту: перший рівень; – для тих, хто щойно навчився читати, другий рівень – для тих, хто вже зробив перший і тепер набуває читацького досвіду, третій рівень – для тих, хто вже готується стати читачем невеликих дитячих повістей.


Прикладом порівневих пізнавальних книг є серія “Перше non-fiction читання”. В них є унікальні кольорові фотографії, малюнки й пояснення до них, які не лише допомагають практикуватися малюкам у читанні, а й розвивають кругозір. Після завершення читання задайте прості запитання, обговоріть прочитане разом, щоб залучити дитину до читання.
Важливо обирати книги, які відповідають рівню читацьких навичок дитини. Книги мають бути зрозумілі і цікаві та головний секрет – їх обов’язково потрібно обговорювати після читання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.