7 підказок від «зеленої» Європи

«Зелений» спосіб життя Європі зовсім не в новинку.

Людям начебто завжди подобалося захищати навколишнє середовище і піклуватися про природу. Тут нема чому дивуватися, це природно. За даними експертів, європейці підходять до питання здоров’я та екології вельми усвідомлено. Так як цей світогляд вже давно вкоренився в їхньому житті, вони просунулися в ньому, як показує статистика, трохи далі нас. Але ж завжди можна щось поліпшити, правда? На хорошому прикладі особливо приємно вчитися.

1. Vegan-friendly

Велика увага приділяється правильному харчуванню: практично у всіх кафе пишуть примітки для людей з алергією, для веганів, вегетаріанців і сироїдів. Часто є окремі сторінки в загальному меню або хоча б кілька варіантів для перекусу. Є багато спеціалізованих кафе для прихильників здорового харчування, видів продуктів в магазинах і «зелених» супермаркетів в цілому. Це дуже зручно. Особливо для тих, хто ще не дуже «в темі». Складається враження, що Європа усіма способами хоче полегшити людям роботу і спонукати їх правильно харчуватися. Навіть  можна замовити лаваш з овочами і соусом: «Мені вегетаріанський, будь ласка!». А під час ланчу на заходах обов’язково є смачні закуски для веганів.

2. Своя пляшка для води

Якщо ви заглянете в одну з університетських аудиторій, в очі відразу кинеться безліч ємностей для води. Найрізноманітніші пляшки: великі і трохи менші, металеві та скляні, кольорові і прозорі. Кожен знаходить свою і таким чином виділяється з натовпу. Те ж саме можна спостерігати в громадському транспорті, в офісах і просто на вулицях. Величезна кількість людей п’є воду зі своїх особистих пляшок. Вони не купують мінеральну бутильовану воду, а наливають фільтровану вдома. Це, перш за все, набагато дешевше. Як відомо, ємності з тонкого пластику з часом набувають неприємного запаху, і їх доводиться часто міняти. Крім цього, такий варіант, згідно з фактами, більш екологічний. Ви вже не забруднюєте природу черговою викинутою тарою. І ще просто цікаво носити свою пляшку для води. Тут це стало своєрідною маленькою культурою.

3. Крафтові пакети і тканинні екосумки

В супермаркетах хліб і булочки упаковують тільки в паперові згортки. У кафе – в картонні коробки. На касі в магазині три види паперових і тільки один пластиковий пакет. Бюджетні лінії продуктів в супермаркеті теж продаються в картонній або скляній тарі. Все тому, що пластик, згідно з результатами досліджень, забруднює навколишнє середовище. Його намагаються по можливості уникати, а деякі країни навіть ввели заборону або обмеження на використання поліетиленових пакетів. Багато європейців ходять за покупками зі своїми багаторазовими ганчірковими мішечками. По-перше, тому, що це економно. По-друге, тому, що екологічно. Їх, до речі, багато студентів використовують і у вигляді сумок на кожен день. Як і у випадку з пляшками, ці сумки бувають  різних кольорів і дизайнів. Можна самовиражатися і охороняти природу одночасно.

4. Активне життя на пенсії

З виходом на пенсію літні люди не розслабляються. Вони працюють над своїм здоров’ям і фізичною формою. Піклуються про різнопланове дозвілля. Пенсіонери регулярно роблять медичні обстеження, може бути, саме тому середня тривалість життя в ЄС становить 79 років у чоловіків і 84 роки у жінок. Вранці в будні вони сидять в кафе і читають газети – дрібниця, а день вже починається приємно. На вихідних багато пропадають на піших прогулянках, підіймаються в гори (або хоча б на невеликі горбки). На спортивних секціях мінімум четверта частина групи – люди у віці. Вони відкладають на старість протягом всієї молодості, а потім живуть собі на втіху. Як показує статистика, майже половина європейців у віці 65+ подорожує по всьому світу. На лижних курортах, до слова, дуже багато літніх людей. І вони не просто сидять, споглядаючи. Вони катаються, спілкуються і активно проводять час.

5. Екотранспорт

За статистикою, в Європі електрокари ще не поширені так повсюдно, як в Китаї або в США, але тим не менше вони стрімко набирають обертів. Для них встановлюють все більше зарядних установок. Зате Європа дасть фору всьому світу по велосипедах. Біля кафе, університетів і офісів щодня прилаштовуються десятки велосипедів. Велика частина населення вважає за краще добиратися до роботи або навчання саме таким способом. Є багато ринків старих велосипедів, влаштовуються велозаїзди та фестивалі. На проїзних частинах розкреслені велосипедні доріжки, стоять додаткові світлофори. Багато країн створили сервіси безкоштовних велосипедів на півгодини. Можна доїхати до пункту призначення і поставити велосипед назад на суспільну велостоянку, нічого не сплачуючи. Так і просувають екологічний транспорт.

6. Етична косметика

Марки косметики одна за одною відмовляються від тестування своїх засобів на тваринах в зв’язку з забороною, введеною на території ЄС. У магазинах висять вивіски «vegan» і «no animal testing». Деякі марки серед свого звичайного асортименту випускають додаткові серії cruelty-free (вироблених без застосування насильства) продуктів. Це вказується на флаконах і на пакувальних пакетах. Ось кілька прикладів таких компаній: The Body Shop, Lush, Urban Decay, NYX.

7. Recycling

Біля каси в деяких магазинах одягу можна знайти recycle-бокси. Як вони працюють: ви приносите свої старі речі, кладете їх в бокс, отримуєте купон на знижку для покупок в цьому магазині, а заодно бережете природу. Всі в плюсі! Крім цього, на вулицях стоять ящики для збору одягу малозабезпеченим. А все сміття останні 20 років сортують на скло, пластик, метал, картон і харчові відходи. Після цього всі відходи переробляють. У Відні, наприклад, таким чином, тепло, що виділяється від спалювання сміття, йде на обігрів 60 000 домівок. А найважливіше те, що дуже багато жителів дотримуються цього і справді розділяють відходи. Тобто система працює.

Як ви можете спостерігати, люди насправді хочуть внести свій внесок у захист навколишнього середовища. Навіть якщо цей вклад дуже маленький і поки що непомітний. Давайте розвивати екокультуру разом. Потрібно тільки почати з себе, і все обов’язково вийде.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.