«Лагом»: 5 кроків до благополуччя по-шведськи

Шведську концепцію життя під неперекладною на інші мови назвою «лагом» культурологи згадали на хвилі популярності датського поняття «хюгге».

Ці дві національні життєві філософії прийнято порівнювати. І все ж у них більше різного, ніж спільного, вважає Анн Тумье, автор «Книги про лагом».

Хоча може здатися, що лагом виник буквально на днях, насправді він сформувався століття назад. Шведи часто називають свою країну Lagomlandet, тобто «Країною лагом».

У словниках це поняття найчастіше перекладають як «помірність, адекватність ситуації, збалансованість». Але це не точне визначення. Щоб правильно зрозуміти термін, потрібно згадати меблі шведського гіганта IKEA. Вони мінімалістичні і практичні, комфортні і невибагливі, екологічні та якісні, без зайвих наворотів і розкішних деталей. Це і є стовідсотковий лагом.

Якщо датське хюгге оспівує комфорт і маленькі задоволення, то шведський лагом проповідує розумне ставлення до життя: коли у тебе все не багато і не мало, а якраз так, як треба. Багато дослідників вважають, що основи цієї традиції були закладені ще за часів вікінгів. Коли за святковим столом вони передавали по колу кубок з напоєм, потрібно було ковтнути рівно стільки, щоб не образити інших і щоб самому вистачило.

Соціологи стверджують, що саме лагом став основним ключем до шведського благополуччя. Жителі розумно ставляться до ресурсів, не витрачають кошти, час і сили на вітер, вони знайшли тонкий баланс між капіталістичною і соціалістичною системами. Лагом – ідеальне співвідношення між роботою і відпочинком, користю і задоволенням, скромністю і яскравістю.

Але чи можна привнести лагом у своє повсякденне життя, якщо ви народилися і живете в іншій країні? Виявляється, можна. Потрібно лише зробити 5 простих кроків.

Крок 1. Прагніть до поміркованості в усьому, особливо в їжі


Перестаньте завантажувати життя зайвими деталями і навчитеся вчасно зупинятися. Тут лагом перегукується з золотим правилом дієтології, де говориться: вставати з-за столу потрібно, тільки-но ви перестали відчувати голод. Зазвичай шведи самі кладуть собі їжу в тарілку, навіть в гостях. Вважається поганим тоном ділити на шматки торти і пироги: кожен відрізає собі порцію за своїм бажанням. Залишати їжу на тарілці не прийнято – це значить, що ви взяли більше, ніж можете з’їсти. А це зовсім не лагом.

Шведи цінують прості зрозумілі продукти, приготовлені без особливої ​​вишуканості. Знамениті фрикадельки, запечена риба, відварені овочі. У цій країні низький рівень споживання напівфабрикатів. У більшості сімей до сих пір прийнято самостійно випікати хліб, заготовлювати джеми і соління на зиму.

Ще одне чисто шведське явище – Фіка. Так називається традиція кожні дві години робити перерву в роботі, щоб випити кави. Але триває Фіка не більше 15 хвилин. Теж дуже в дусі лагом.

Крок 2. Купуйте якісні речі, які прослужать довго

Всупереч поширеній помилці, лагом не закликає до найсуворішої економії. Основна ідея шведів – розумне споживання. Краще витратитися на одну «довготривалу» якісну річ, ніж купувати 10 недорогих, які прослужать місяць або вийдуть з моди через тиждень. Лагом виступає проти fast-fashion і консьюмеризма.

Крок 3. Відмовтеся від показної розкоші і взагалі всього зайвого

Шведи не люблять демонструвати достаток. Золотий годинник, найбільший будинок у кварталі, розкішний суперкар і сумка з величезним логотипом модного Дому – це не лагом. Навіть якщо ви все це собі можете дозволити. І вже, звичайно, ніхто не буде купувати щось з цього в кредит тільки для того, щоб пустити оточуючим пил в очі.

Крок 4. Вибирайте натуральне


Меблі – тільки з природних матеріалів, одяг – з натуральних тканин. Кращий відпочинок – похід в ліс з наметом, щоб побути ближче до природи. Шведські жінки голосують за природну красу, мінімум макіяжу в повсякденному житті і натуральні косметичні формули.

Крок 5. Дбайте про інших і про навколишнє середовище

Головне джерело позитивних емоцій – не матеріальні цінності, а користь, яку ви можете принести. Високого рівня життя і хорошої екологічної ситуації в Швеції вдалося досягти завдяки правилу «Reduce – Reuse – Recycle», тобто «Скорочуй, використовуй повторно, переробляй».
Почати можна з малого – віддайте одяг, який не носите, в благодійні фонди або на переробку. До слова, в магазинах шведських марок Monki і H & M по всьому світу старі речі змінюють на дисконтні купони. Так бренди стимулюють своїх покупців до більш розумного споживання.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *